.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار استاندار و آماده باش مدیران اجرایی
تمام دستگاه‌هاي اجرايي استان مازندران بايد تا پانزدهم تيرماه با هدف مديريت بر خشكسالي تمام وقت به كشاورزان خدمات دهند.فرمانداري‌ها،بخشداریها ، اداره‌هاي ...
هشدار استاندار و آماده باش مدیران اجرایی

استاندار مازندران گفت: تمام دستگاه‌هاي اجرايي استان مازندران بايد تا پانزدهم تيرماه با هدف مديريت بر خشكسالي تمام وقت به كشاورزان خدمات بدهند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، ابوطالب شفقت دوشنبه شب در جلسه ستاد مقابله با پديده خشكسالي در استان مازندران كه با حضور فرمانداران و بخشداران برگزار شد، گفت: بخشداري‌ها، فرمانداري‌ها، اداره‌هاي برق، آب، گاز و ترويج جهاد كشاورزي تا زماني كه كار مقدماتي براي انجام امور برنج به اتمام نرسيده، بايد به صورت تمام وقت پاسخگوي كشاورزان باشند.
وي با اشاره به اينكه خشكسالي نبايد باعث ضرر كشاورزان شود، اظهار داشت: حفظ توليد محصولات كشاورزي بايد در اين بحران مورد توجه باشد.
استاندار مازندران با تاكيد بر اين نكته كه امور ترويج كشاورزي در استان مازندران رمقي براي امور ترويجي ندارد به جهاد كشاورزي و بخشداران توصيه كرد بيش از پيش به اين امر توجه كنند.
شفقت با محوري دانستن مازندران به عنوان بزرگترين استان كشور در توليد محصولات كشاورزي تصريح كرد: علاوه بر كمك به اقتصاد خانواده، توليد محصولات كشاورزي در استان مازندران به امنيت غذايي، افزايش سطح درآمد و جلوگيري از واردات محصولات كشاورزي كمك مي كند.
وي گفت: تصميم بر افزايش ذخيره آب در استان مازندران در دستور كار مديران آب و جهاد كشاورزي قرار گرفت و در اين زمينه شدت بخشيدن به پروژه‌هاي عمراني و سد سازي در اولويت است.
مدير عامل آب منطقه‌اي مازندران نيز در اين جلسه گفت: از ديدگاه هواشناسي، خشكسالي در سال زراعي امسال در مازندران در طول 62 سال گذشته بي‌سابقه است.
عزيزالله واحد اظهار داشت: در طول هفت ماه گذشته 91 نفر در دنيا بر اثر خشكسالي جان خود را از دست داده‌اند.
وي تصريح كرد: در حال حاضر 11 درصد آب پشت سدها در استان توسط آب منطقه‌اي مازندران مديريت مي‌شود و حدود 90 درصد منابع آب با مشاركت مردم نگهداري مي شود.
واحد افزود: تاكنون 37 درصد آب سدها و 57 درصد آب آب‌بندان‌ها مورد استقاده قرار گرفته است.
مدير عامل آب منطقه‌اي مازندران گفت: هنوز 9 هزار و 91 هكتار از اراضي شاليزاري استان نشا نشده و پيش بيني مي‌شود حدود 30 هزار هكتار نيز در معرض خشكسالي و يا كم آبي قرار داشته باشند.
وي در پايان از به‌كارگيري 62 هزار نفر روز در امر نوبت‌بندي آب در مازندران خبر داد و بيان كرد: به منظور جبران كم آبي در استان، 11 چاه عميق در حال احداث است.



استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.